הכירו כמה טיפים נהדרים שישפרו כל מאפה | הולי בייגל ירושלים begale begale
סניף קטמון, ירושלים
לפרטים והזמנות: 072-3921450

איך להכין מאפים – הנה כמה טיפים

איך להכין מאפים  הנה כמה טיפים שאתם חייבים לקרוא אפייה היא אחת מהטכניקות הקשות ביותר הקיימות בעולם המטבח.  היא מצריכה דיוק אך גם יצירתיות, היא דורשת לא מעט זמן אך תקלות יכולות לשבש אותה תוך רגע. יחד עם זאת אין ספק שמדובר גם באחת המלאכות המספקות ביותר, והתוצאות שמתקבלות ממנה הן לא פחות ממדהימות. בכתבה הבאה נציג כמה טיפים נהדרים לשיפור כל מאפה.

איך להכין מאפים

איך להכין מאפים? כל מי שעבר אי פעם בבסיס צבאי מכיר את האמרה השחוקה שנראות היא הדבר הכי חשוב. בעולם האפייה זה אולי לא נכון במדויק (אחרי הכל מרקם, טעם וריח הם שחקנים לא פחות חשובים), אך עדיין שיפור הנראות היא אמצעי משמעותי מאוד בשביל לשדרג כל מאפה באשר הוא.

לכן מומלץ מאוד להשקיע בצלחות הסופי. בין אם באמצעות הוספת משקה חם בצד, קישוט הצלחת עם פירות, בחירה בהגשה מסקרנת או כל דבר אחר: ההבדל בין מאפה טוב למאפה מצוין יכול ליפול על טאצ’ים קטנים במראה הסופי

הכול אישי

לא צריך בקיאות גדולה ברזי המטבח על מנת לדעת שאפייה נחשבת לטכניקה מדויקת הרבה יותר מבישול או טיגון למשל. על מנת ליצור מאפים מוצלחים יש להיצמד בכל הכוח למתכון ולא לחרוג ממנו אף במילימטר. בין אם מדובר בשקילה מדויקת, מספר הערבובים שיש לעשות או כל דבר נמדד אחר – מומלץ מאוד ללכת עם המתכונים.

יחד עם זאת, אחרי שמנסים כבר כמה מתכונים בתחום זה, כדאי בכל זאת לתת את האינטרפרטציה האישית. כאשר מפתחים יד טובה בתחום חשוב לתת ביטוי אישי ולסטות במעט מהספרים: זה יכול להתבטא בשינוי חלק מהמרכיבים, פיתוח טריקים ייחודים משלכם, שינוי המעלות בתנור ועוד ועוד. לכן הכלל המבלבל שלנו הוא להיצמד ולא להיצמד למתכונים – תלוי ברמת המומחיות שלכם, בהיכרות שלכם עם המאפה הספציפי ובמשתנים נוספים כמובן.

למעבר לעמוד קייטרינג בירושלים לחצו כאן >>

איך להכין מאפים – מלח מים

לא מעט מאפים מתוקים מתובלים עם קורט מלח. המשפט הזה יכול להדהים כמה וכמה אנשים ואכן טמון בו לכאורה חוסר היגיון מסוים: מה הקשר בין מלח לטעם מתוק?

אלא שלמעשה קיים קשר עמוק ומוצלח בין השניים. הוספת מלח למאפה מתוק יכולה ליצור ניגוד טעמים מושלם ולהביא למאפה רמות חדשות של עניין. המתקדמים בתחום ידעו לשלב עוד דברים שעשויים להיראות חריגים בנוף המתוקים, כמו למשל קישואים וירקות נוספים.

למעבר לעמוד קייטרינג איכותי לאירועים לחצו>>

איך להכין מאפים הדרך אל הבצק המושלם

כל מאפה מתחיל בבצק, על כן חשוב לשלוט באופן הכנת הבצק לדעת כיצד להכין אותו טוב. יש כמה טריקים שכדאי להכיר בהקשר זה, כמו למשל העובדה שמומלץ לשמור את מרכיבי הבצק מקוררים בכל ימי השנה על מנת שלא יהיה שמנוני מדי.

עוד עניין חשוב בנושא הבצק היא שליטה בכמות הקמח. משטח העבודה כשעובדים עם בצק יהיה כמעט תמיד מקומח על מנת למנוע הידבקות, אך חשוב לשים לב לכך ולא סתם לזרוק קמח על סביבת העבודה. קמח בכמות מופרזת עשוי לשנות את יחס המרכיבים במתכון ולהביא לבצק קשה מדי. לעומת זאת, קמח בכמות מועטה יביא לבצק קרוע שאי אפשר ממש לעבוד אתו. על כן חשוב לדעת כמה קמח יש במתכון ולא לחרוג מכך יותר מדי לאף כיוון.

כלל אחרון ואולי מעט מפתיע בהקשר להכנת הבצק הולך כך – יש לרדד את הבצק הרחק ממרכז מסה של הגוף. באופן מפורט יותר, מומלץ לרדד את הבצק בתנועה המזכירה שעון אנלוגי אשר מתקדם מהשעה עשר לשעה שתיים עשרה ומשם לשעה שתיים. רידוד הרחק מהגוף ובתנועה הנכונה יתרמו לבצק בעובי אחיד ומדויק.

אהבתם? שתפו עם חברים
מתחייבים למוצרים טריים ואיכותיים
begale begale

מגשי אירוח

אצלך תוך שעה

להזמנות לחצו כאן
התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?